wtorek, 16 lutego 2016

Łożyska ślizgowe we współczesnym taborze

Łożyska ślizgowe we współczesnym taborze

łożyska ślizgowe

Łożyska ślizgowe przegubowe skośne natomiast łożyska ślizgowe przegubowe wzdłużne zdołają istnieć konsultowane symultanicznie z względu sporego zestawienia konstrukcyjnego. W obu trafach przestrzenie ślizgowe występują nachylone aż do osiek łożyska.

Łożyska ślizgowe przegubowe skośne dysponują sferyczne przestrzenie ślizgowe istniejące na pierścieniu peryferyjnym natomiast wewnętrznym, nachylone występują one aż do osiek łożyska pod spodem pewnym zakątkiem. Z analogicznego względu łożyska te nadają się aż do dźwigania przytłoczeń wielopłaszczyznowych tzn. promieniowych natomiast osiowych. Uformowane najczęściej występują z połączeniem kooperujących pokrywy ślizgowych stal wraz z związkiem PTFE. Dawane występują aż do dźwigania przytłoczeń o kierunku statycznym. Opisują się bezobsługowością, niemniej jednak praktyczne istnieje wzrost protekcji antykorozyjnej stosując smar litowy, kto specjalnie przedłuża solidności eksploatacyjną łożyska. Pierścienie łożyska wykonane występują ze stali węglowej chromowej, w następnej kolejności występują przyzwyczajane natomiast doskonalone. Szychta ślizgowa z PTFE na pierścieniu peryferyjnym sporządzona istnieje odwzorowaniem wtryskowym, na pierścieniu wewnętrznym wyłącznie ciężko chromowana oraz zaciemniona smarem elastycznym. Obramowanie łożyska istnieje rozłączna.

Pojedyncze łożyska ślizgowe skośne, zdołają wnosić przytłoczenie przebojowe wyłącznie w jednym kierunku. W casusie występowania przytłoczeń promieniowych, w łożysku powstaje energia wzdłużna, jaka powinna istnieć skompensowana żywiołowością o pokrewnej ceny wprawdzie o przeciwnym kierunku. Z analogicznego względu łożyska ślizgowe przegubowe skośne nader po wielokroć pracują w parach, w pobliżu czym jedno z nich uszeregowane istnieje przeciwną stronicą. Jeśli duet łożyska uszeregowane występują w taki wybieg, iż środki pokrywy sferycznych zbiegają się, powstaje w wspomniany wybieg grono łożysk potrafiący wnosić nader wysokie obciążenia radialne natomiast osiowe w obu trendach. Łożyska ślizgowe przegubowe wzdłużne wydobyte występują głównie aż do przejmowania przytłoczeń wzdłużnych, nadają się także aż do dźwigania przytłoczeń wielopłaszczyznowych niemniej jednak w nader ograniczonym odcinku. W casusie występowania obciążenia pakowanego składającego się z obciążenia radialnego natomiast wzdłużnego, przytłoczenie radialne nie powinno przekraczać połowy ceny obciążenia wzdłużnego. Jak widać, łożyska ślizgowe przegubowe skośne natomiast wzdłużne prezentują się mało co jednakową konstrukcją natomiast nader analogicznymi szczególnościami, niemniej jednak ich stosowanie natomiast zagwarantowanie istnieje odrębne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz